domingo, 20 de mayo de 2007

Tasca 1


Què espero (esperava) de l'assignatura?


L'assignatura em sembla molt interessant. N'espero força, sobretot tenint en compte que la considero una rara avis dins d'aquesta llicenciatura de caire eminentment formalista i computacional.

Ja feia de temps que tenia ganes de fer-la i d'aprendre'n tot el que pogués. I és que, des de sempre, però sobretot després de començar a fer classes particulars als meus alumnes de batxillerat (i d'això ja en fa uns 6 anys) m'he sentit fascinat per l'ensenyament en general i pel de llengües en particular (no puc deixar de pensar que la docència és una de les opcions clares com a traductor, la qual cosa, d'altra banda, m'abelleix i molt).

De la mateixa manera, considero que tot el que gira entorn de de les teories pedagògiques és d'allò més important a l'hora d'entendre què passa dia a dia al nostre entorn. I és que, és clar, aquestes teories versen i estructuren la base sobre la qual se sustenta qualsevol societat; l'educació i la formació dels seus membres.

És per tot això que m'agradaria que aquesta assignatura em proporcionés els elements teòrics necessaris amb què confrontar la meva experiència personal en el món de la docència, tant pel que fa al meu paper d'estudiant com al de professor.

Amb tot, comptat i debatut, tots nosaltres som, hem estat i serem professors de llengües (ja siguin maternes o estrangeres). Tot plegat costa de creure, però cada dia aprenem o recordem paraules noves que havíem deixat de tenir presents. Així, contínuament enfortim el nostre coneixement del vocabulari (fins i tot de la nostra llengua materna) amb la nostra actuació lingüística (la performance chomskyana, si em permeteu ;). I això ens converteix en professors i aprenents potencials d'ensenyament de llengües i per això és important que coneguem les interioritats d'aquesta disciplina que ens toca de prop inevitablement i flagrant.

No hay comentarios: